Dobrý den, myslím si, že slečna Klára měla na mysli použít optickou brzdu. Ta je běžně využívaná například před železničním přejezdem. Nástřik jistě nebude finančně náročný.
Pokusím se odpovědět na názory v diskuzi: Zpomalovací prahy podle platných předpisů nepřipadají na silnicích první třídy v úvahu. Myslet si o tom můžeme co chceme, ale je to tak. Co se ceny semaforů (dynamických) týče, máme cenový návrh od firmy, která realizovala světelnou signalizaci na křižovatce u Tří věžiček u Jihlavy. Cena bez DPH je 3,5 mil. Kč a podle současných zákonů městu na výstavbu nemůže stát přidat ani korunu a žádné dotace na tyto stavby nejsou. Vyvinuli jsme sice iniciativu směrem k Ministerstvu dopravy, ale výsledek je nejistý.
zavřít chrudimskou je blbost. Co autobusy? A sice by se zvýšila bezpečnost u školy, ale když vidím, kolik dětí přechází u květináčů a na náměstí, když jdou do a ze školy, tak převést dopravu na Žďárskou nevidím absolutně vzhledem k bezpečnosti dětí jako řešení, spíš naopak. A dopravní nehody by se nenápadně přesunuli na kruhák, který by byl neustále zacpaný...
A o obchvatu nemůže být ani řeč z důvodu finančních prostředků.
Co tedy alespoň zpomalovací pruhy? levný pokus o nějaký posun k bezpečnosti? Značky Vás neupozorní, ale když auto začne poskakovat tak se riziko zcela jistě sníží.
je pochopitelné, že by se lidem žijícím ve Žďárské ulici nelíbilo zvýšení provozu, ale zajistila by se bezpečnost provozu u školy, poněvadž by sem auta max. parkovaly a to by jistě i ti lidé, kteří v ulici Žďárské žijí a mají děti nebo vnoučata škol(k)ou povinné, tak by toto jistě také ocenili. Nehledě na to, že dost dětí sem dojíždí autobusem do školy a rodiče je nemohou stále doprovázet. Je jasné, že město má finančních záměrů určitě dost a vše stojí peníze, ale bezpečnost, dětí především, by měla být na prvním místě každého záměru
Nápad s uzavřením Chrudimské a převedením dopravy na ulici Žďárskou padl ze strany DI Policie ČR oficiálně již před cca 10 lety. Problémem je to, že ulici, která dělí město napůl, by zatížily cca 4 tisíce vozidel, které Chrudimskou ulicí denně projíždí. A to se lidem bydlícím u této ulice moc líbit nebude. Je fakt, že by bylo bezpečno kolem školy, vzniklo by dost parkovacích míst u školy atd. Na druhou stranu bychom do prostoru náměstí převedli dopravu, což je úplně proti trendu výstavby obchvatů s cílem dopravu z center měst odstranit.
Úplně by stačilo ulici Chrudimskou ( před školou ) udělat slepou, že na křižovatku U Lázničků by se nedalo vůbec vjet a byl by celý problém vyřešen, levné a bezpečné řešení.
Jenže teď přijde odpověď, že silnice je ŘSD a nejde s tím nic udělat :-)
charlie:
6.09.2015 08:28:46
Dobrý den, myslím si, že slečna Klára měla na mysli použít optickou brzdu. Ta je běžně využívaná například před železničním přejezdem. Nástřik jistě nebude finančně náročný.
martinec:
4.09.2015 19:07:46
Pokusím se odpovědět na názory v diskuzi: Zpomalovací prahy podle platných předpisů nepřipadají na silnicích první třídy v úvahu. Myslet si o tom můžeme co chceme, ale je to tak. Co se ceny semaforů (dynamických) týče, máme cenový návrh od firmy, která realizovala světelnou signalizaci na křižovatce u Tří věžiček u Jihlavy. Cena bez DPH je 3,5 mil. Kč a podle současných zákonů městu na výstavbu nemůže stát přidat ani korunu a žádné dotace na tyto stavby nejsou. Vyvinuli jsme sice iniciativu směrem k Ministerstvu dopravy, ale výsledek je nejistý.
klára:
4.09.2015 17:45:57
Zpomalovaci pruhy by sakra pomohli.uz tam maji byt
Iveta:
4.09.2015 10:08:22
zavřít chrudimskou je blbost. Co autobusy? A sice by se zvýšila bezpečnost u školy, ale když vidím, kolik dětí přechází u květináčů a na náměstí, když jdou do a ze školy, tak převést dopravu na Žďárskou nevidím absolutně vzhledem k bezpečnosti dětí jako řešení, spíš naopak. A dopravní nehody by se nenápadně přesunuli na kruhák, který by byl neustále zacpaný...
Petra:
4.09.2015 09:16:57
A co semafor, kolik by stál?
Tomáš:
3.09.2015 21:44:09
A o obchvatu nemůže být ani řeč z důvodu finančních prostředků.
Co tedy alespoň zpomalovací pruhy? levný pokus o nějaký posun k bezpečnosti? Značky Vás neupozorní, ale když auto začne poskakovat tak se riziko zcela jistě sníží.
http://g.denik.cz/28/c6/opticka-brzda-pi15_galerie-980.jpg
Lenka:
3.09.2015 15:02:13
je pochopitelné, že by se lidem žijícím ve Žďárské ulici nelíbilo zvýšení provozu, ale zajistila by se bezpečnost provozu u školy, poněvadž by sem auta max. parkovaly a to by jistě i ti lidé, kteří v ulici Žďárské žijí a mají děti nebo vnoučata škol(k)ou povinné, tak by toto jistě také ocenili. Nehledě na to, že dost dětí sem dojíždí autobusem do školy a rodiče je nemohou stále doprovázet. Je jasné, že město má finančních záměrů určitě dost a vše stojí peníze, ale bezpečnost, dětí především, by měla být na prvním místě každého záměru
martinec:
3.09.2015 07:16:00
Nápad s uzavřením Chrudimské a převedením dopravy na ulici Žďárskou padl ze strany DI Policie ČR oficiálně již před cca 10 lety. Problémem je to, že ulici, která dělí město napůl, by zatížily cca 4 tisíce vozidel, které Chrudimskou ulicí denně projíždí. A to se lidem bydlícím u této ulice moc líbit nebude. Je fakt, že by bylo bezpečno kolem školy, vzniklo by dost parkovacích míst u školy atd. Na druhou stranu bychom do prostoru náměstí převedli dopravu, což je úplně proti trendu výstavby obchvatů s cílem dopravu z center měst odstranit.
Lenka:
2.09.2015 23:39:28
pane Tomáši, to je výborný nápad, co se týče zlepšení bezpečnosti, ale mám obavy, že odpověď bude znít tak, jak píšete nakonec :-(
Tomáš:
2.09.2015 21:23:05
Úplně by stačilo ulici Chrudimskou ( před školou ) udělat slepou, že na křižovatku U Lázničků by se nedalo vůbec vjet a byl by celý problém vyřešen, levné a bezpečné řešení.
Jenže teď přijde odpověď, že silnice je ŘSD a nejde s tím nic udělat :-)